2016. feb 07.

Tanulok, fejlődök...

írta: Dortsa
Tanulok, fejlődök...

Most, hogy már beszereztem egy ipari varrógépet, amivel olllyan de olllyan vastag cérnával lehet varrni a hurcikat, hogy egy kifejlett gorillát is elbírna a kész eszköz, itt az ideje, hogy megtudjam: milyennek is kell lennie egy igazából babát és mamát is támogató hordozónak?

Bár bízom a józan paraszti eszemben, hogy el tudom képzelni gimnáziumi fizika órák és 28 évnyi egyéni kísérletezés és alapos megfigyelés (értsd: bármiféle tevékenység a nagyvilágban) után meg tudom ítélni: ez el fog bírni 15 kilót vagy sem? Azt persze nem tudhatom, hogy a hurcim egy otthon kötögetős vagy egy vad természetjáró hasára/hátára kerül majd, mekkora lesz az igénybevétel, hány gyereket és mekkorákat akarnak majd vele hordozni.

Másik szempont, hogy a baba gerincének megfelelő támaszték legyen, lábait jó állásban tartsa, Anyuka hátának, derekának a lehető legkevésbé legyen megterhelő. Rengeteg mindenre kell figyelni, és bár eddig is volt ezekről némi tudásom, rájöttem, hogy ez túl sok szempont ahhoz, hogy elbagatellizáljam a hogyanját.

Hogy minden rendben legyen, elhatároztam, hogy annyit megtudok a babahordozókról, amennyit körülményeim csak engednek. Ennek első lépéseként beiratkoztam egy tanfolyamra a Hordozóházhoz (hordozási tanácsadó képzés), ami, úgy gondoltam, jó lesz indulásnak. Egyelőre 2 napon vagyunk túl a 10-ből, és biztos, hogy nem leszek mindentudó a végére sem, de ott aztán annyiféle hurcit tapizhatok meg, amennyit csak akarok, és annyit kérdezősködhetek, amennyit csak akarok. 

Sajnos a hurcivarrás egyre csak tolódik, akadályozza ezt mindenféle egyéb "kötelező" tevékenység: varrtam tűzoltó jelmezt Beninek, Páromnak készül egy táska, mert a régi egyszer csak elszakadt (azt nem én varrtam! :-P), emellett a betegeskedések nem kerülnek el minket sem, szóval szép az élet...

Ha meggyógyult a Picur, bemutatjuk a jelmezt, de egyelőre felpróbálni sem volt kedve, ráadásul a "poroltón" (egy kólás flakon) a festék még szárad a kertben. :-)

Szólj hozzá

tanfolyam gyerekek varrás babahordozó hordozás