2016. feb 26.

Virágerdő a plafonon

írta: Dortsa
Virágerdő a plafonon

Egy pár hónapja kezdődött a horgoltvirág-mániám, mert olyan aranyos kicsi projekt volt, hogy egy este alatt el lehetett készíteni, még úgy is, hogy közben Benivel autóztam vagy vonatoztam, pláne, ha leültünk megnézni egy-egy mesefilmet. Először össze-vissza, mindenféle formákat készítettem, aztán találtam egy mintát, amit egymáshoz varrogatva függönnyé lehet alakítani. Belekezdtem hát, és hamar elkapott a gépszíj.... :)

Ráadásul az is sokat lendített a lelkesedésemen, hogy feltaláltam a spanyolviaszt: a módszert, hogyan nem kell a sok szín maradék végeit egyenként eldolgozni! Nekem ugynais ez a mumusom. Imádok sok színnel horgolni, de mindig az a vége, hogy ott áll a kész munka használhatatlanul, mert még kilógnak az eldolgozásra váró fonalvégek. Na kérem, itt van a megváltás, nincs több utólagos behuzigálás, illetve csak nagyon kis mennyiségben (itt virágonként éppen egy).

Ilyenek lesznek a kész virágok, itt még nem tudtam, mi lesz velük, csak azt, hogy össze fogom varrogatni őket.

horgolt_virag.JPG

És most nézzük, hogy készül! :-) Majdnem mindenhol egyráhajtásos pálcát használunk ebben a virágban, ezért ezt többnyire csak pálcaként emlegetem. Így készül, hogy azok se maradjanak ki a jóból, akik még nem annyira mesterei a horgolásnak, illetve névről nem tudják azonosítani, hogy miről is van szó. Amit még használunk, az a hamispálca vagy kúszószem és a láncszem, ezek a legegyszerűbbek horgolás témakörben. :-)

Itt van a kész virág teljes pompájában!

dsc03727_atmeretezve.JPG

Végül 31 db virág, és hozzá 5 fél-virág készült, hogy a "függöny" teteje egyenes legyen. Lerajzoltam a mintájukat: külön az egész virágét és külön a fél-virágét. A jobb oldali fotókon jelöltem a behorgolt fonalvégek útját.

horgolt_virag_minta.jpg

Sokat gondolkodtam rajta, hogy hogyan rögzítsem egymáshoz a virágokat. Ha horgolom, akkor megint ott lesz egy csomó fonalvég, amit nehézkes behuzigálni... Végül a varrás mellett döntöttem, így hátul vezettem a cérnaszáltat. Mivel magas helyre tettük, nem látszik igazán, főleg, direkt úgy tettük fel, hogy a hátulját nézve szemből jöjjön a fény. Így néz ki a varrás:

dsc03728_atmeretezve_1.JPG
Ilyen lett összevarrva a sok virág:

dsc03737_atmeretezve.JPG
És így néz ki felfüggesztve a végső helyére, a lépcsőházunkba:

dsc03820_atmeretezve.JPG

Este pedig ilyen, amikor a szemből jövő lámpafény kivetíti az árnyékát a plafonra:

dsc03806_atmeretezve.JPG

 Szerintem nagyon hangulatos dísze lett az eddig teljesen üres lépcsőházunknak. Azóta mindig vidámabb leszek, amikor meglátom. :-) Az egészben pedig az a legjobb, hogy ha kedvem támad még virágokat horgolni, akármikor tovább bővíthetem. :-)

Szólj hozzá

csináld magad alkotás lakberendezés horgolás horgolt virág DIY Dortsa