2016. jún 22.

Mei tai a szivárvány színeiben

írta: Dortsa
Mei tai a szivárvány színeiben

Megvarrtam egyet a szivárvány színűre batikolt alapokból is, most már az előző próbálkozás tapasztalataiból építkezve. Kicsit átszabtam a body részét, így szűkebb lett a vállánál, de azért belevarrtam egy összehúzó zsinórt is, aminek a próbánál is nagy hasznát vettem. A vállpántok alatt bevarrtam egy gumit, ami összehúzza oldalt, hogy ne "lifegjen", bár azt hiszem, ennek csak esztétikai funkciója van, nem tart jobban. A vállpántokat is más szögben varrtam fel, és a váll- illetve a derékpánt bélését felcseréltem. Így merevebb lett a deréknél, aminek köszönhetően jobban leveszi a súlyt a vállakról, és puhább lett a vállnál, így nem vág a hónalj alatt. 

Nagy bánatomra a rózsaszín rész teljesen eltűnt a derékpántban. Azért egy pici kilátszik belőle, így még éppen hogy, de megmaradtak a csakra-színek. :-) Így néz ki az elkészült darab a földön fekve:

2016-06-22_szivarvany-hurci_02_atmeretezve.JPG

Most is készültek rá alvócsuklyához való hurkok, bár alvócsuklya még nincs. Ennek egy oka van: Nem tudom, milyen legyen a csuklya. Ha tömör anyagból van, akkor a hordozás ideje nagy részében eltakarja a szép mintát. Az hát a lehetőség, hogy valami erős hálós anyagból készítem, úgyis a "hordozás szabályai" szerint fontos, hogy látszódjon a baba arca, főleg hogy kap-e levegőt rendesen (a hálós ötlet Zsömbiéktől, pontosabban a Physiótól jött). Ez jó megoldás lenne mindkét problémára. Ehhez viszont szereznem kell megfelelő anyagot, ami nem egyszerű.

Kicsit távolabbról, mindenestül:

2016-06-22_szivarvany-hurci_01_atmeretezve.jpg

Most minden szár végére varrtam zsebeket, dísznek is jó, de praktikus is. :-)

Az összehúzó zsinórnak pedig itt látszik az értelme: bal oldalt összehúzás nélkül, jobb oldalt összehúzva.

2016-06-22_szivarvany-hurci_03_atmeretezve.jpg

Az az igazság, hogy az én próbababám elég duci lett az elmúlt hónapokban. Na nem azért, mert sokat eszik, hanem mert a rizs teljesen "elfolyt" benne, így a teste nem épp egy valódi babáé. Ezért tervezem, hogy elmegyek egy barátnőmhöz, aki majd remélhetőleg hajlandó lesz felpróbálni bele a 7 hónapos kisfiát, és meglátjuk, rajtuk hogy mutat majd.

Szólj hozzá

hordozó textilfestés babahordozó mei tai hordozás batikolás batik Dortsa batikfestés