2016. nov 15.

Első prototípus

írta: Dortsa
Első prototípus

Vagy két hónapja, hogy bezengtem a Hordozóházban, hogy szeretném elkezdeni a mei taiok tesztelését, és íme, már el is készült az első prototípus! :) Remélem érzitek az iróniát, de azért el kell mondanom, hogy készült ebben a "rövid" időben más is, pl. Beninek melegítőegyüttes (ez szuper lett!), meg egyéb is, ráadásul sokat bajlódtam azzal, hogy mégis milyen legyen az első mei tai??? Sok szempontot kellett figyelembe venni, hiszen az egész darabnak reprodukálhatónak, illetve a tapasztalatoknak megfelelően változtathatónak kell lennie.

Az első nagy kérdés az anyaga volt. A munkaruha anyag, amit eddig használtam, sávolyszövésű volt, és ez nagyon vonzóan hatott, hiszen a kendő is sávolyszövésű, ezáltal tudja jól felvenni a baba alakját. Vagyis ha ebből varrnám, majdnem olyan lenne, mintha kendőből varrnám, csak olcsóbb, és persze batikolható, nekem pedig ez lenne az egyik fő célom. Viszont össze-vissza, többféle minőségben érkezik a boltba. A másik "versenyző" egy molinó volt, ami vékony ugyan (de végül is több réteget össze lehet varrni), DE!!! 20 éve azonos minőség! Ez azonban nem sávoly, így mégis a munkaruha mellett döntöttem, vagyis mindig meg kell várnom, hogy a nekem kellő minőség érkezzen, vagy mindig épp olyan színből varrok, amilyen van. Ezen kívül persze majd megpróbálok más, állandóbb forrás után nézni, de ez még a jövő. Most mindenesetre egy vékony fehér színűt vettem batikoláshoz, és mögé még két, vastagabb réteget varrtam (mindet a sávolyszövésű anyagból), így összesen három rétegű lett.

Az alakján is sokat gondolkoztam, végül ez sült ki belőle:

2016-11-15_elso_proto_3.JPG

A mintája szerintem nagyon szép lett, bár az oszlop árnyékát nem terveztem bele a fotóba... :) Az alakja hosszúkás lett, így akarom az állítható méretet megoldani: minél lejjebb teszem bele a babát, minél nagyobb rész hajlik vissza a fenekénél, annál rövidebb lesz a body (a "test rész"), és a terpesz is annál keskenyebb lesz. Így egyszerre állítom a magasságát és a szélességét, és remélhetőleg ennek köszönhetően hosszabb ideig használható, egészen pár hónapos kortól.... sokáig. :) De ez is a tesztelés egyik feladata, hogy vajon tényleg és meddig is? 

2016-11-15_elso_proto_2.JPG

A kapucnit három patenttal lehet rá rögzíteni, ez számomra vadonatúj dolog! De higgyétek el nekem, most már biztos vagyok benne, hogy ha elég sokáig keresi az ember (vagyis: ha egyáltalán keresi), bármit, de tényleg bármit meg lehet oldani házilag is, ami a boltban olyan hűdenagyon profinak tűnik! Szóval beruháztam egy pár patentbeütő vasra a közeli cipészkellékboltban, és tádááámmmm!

2016-11-15_elso_proto_4.JPG

A kapucniról sajnos nem készült fotó, de nem is baj, mert az igazán nem sikerült szépen. Annyit azért elárulok róla, hogy nem tettem a szárainak a végére se csatot, se patentot, semmit, úgy lehet a baba fejét stabilizálni, hogy begyűrjük a vállpántok alá a zsinórokat, így maximálisan analóg módon állítható, szemben pl. a patentokkal.

A body aljánál, ahol a baba lába kilóg, hosszan párnáztam. A derékpántot is jól kitömtem, ezen megeshet, hogy majd változtatnom kell, mert lehet, túl kemény lett. Ez persze jó, mert kényelmesebb a hordozó személy derekának, viszont bökheti a baba hasát. (Szintén a tesztelés egy nagy kérdése.)

2016-11-15_elso_proto_6.JPG

A vállpántot jó erősen belevarrtam a body részbe, de csak a két erősebb réteghez varrtam hozzá, a batikolt, vékonyabbhoz nem, így nem rondít bele a mintába. A body után nem kezdődik azonnal a párnázott rész, ezért beletettem ezt az állítót, hogy a megfelelő szakaszt a vállhoz állíthassuk. Ráadásul amikor téli szerkóban felpróbáltuk, az is kiderült, hogy milyen jól jön a kabátok okozta lazaság csökkentéséhez!

Még egy előnye van a vékony hevedernek: vékony ember vállára és szélesebb izompacsirtákra is jó lesz így, mert nem áll olyan stabilan egy bizonyos szögben a pánt.

2016-11-15_elso_proto_5.JPG

A vállpántok hossza kérdéses, lehet, hogy túl hosszúra sikeredett.

A derékpánt végén lévő zsebeket viszont megtartottam régebbi darabjaimból, mert szerintem nagyon praktikus, három okból is:

  1. Bármit pakolhatunk bele - nyilván... :)
  2. Beleteszem majd a kapucnit, és egy kis tükröt is, a hátibaba megkukucskálásához. (Ezt Zsömbiék már kitalálták ugyan, de remélem, nem "kopirájt"-os... Nem Ők sugallták, hanem a józan paraszti ész.)
  3. A levételnél mindig nagy kérdés, hogy melyik csomót kell először kibontani - hát mostantól ez nem gond, mert tudhatjuk, hogy azt, amin NINCS zseb. :)

2016-11-15_elso_proto_7.JPG

És végül itt vagyunk Mi Petrával, a legszuperebb próbababámmal, aki nagyon élvezte a Nagytesóval való kergetőzést a játszótéren, a hátamon. :)

2016-11-15_elso_proto_1.JPG

No hát így kezdődik a tesztelés, nagyon kíváncsi és izgatott vagyok! A fejleményekről ígérem, beszámolok! :)

Szólj hozzá