2018. jan 04.

Emeletes parkoló

írta: Dortsa
Emeletes parkoló

Na hát akkor nézzük A PARKOLÓT!

A dolog ott kezdődött, hogy a Fiam minden alkalommal jól megnézte a parkolókat, imádja az ilyesmiket, el is határoztam már a matatófal elkészülte után, hogy készítek Neki egyet karácsonyra. Egyszer egy bababörzén voltunk, és éktelen hisztit rendezett egy műanyag emeletes parkoló miatt (amit nem vettem meg, mert ezek az összerakható műanyag épületek folyton szétesnek, azt meg utálom, amikor nem lehet odébb húzni, különben összeesik... brrr...). Ez után az eset után nyilván sürgetővé vált a dolog, írtunk is egy levelet gyorsan a Jézuskának, hogy innentől a hasonló esetekben hivatkozhassak erre: "Á, most nem vehetjük meg a parkolót, hiszen emlékszel, már kértünk a Jézuskától!" :-D

parkolo03.jpg

Így hát nem volt apelláta, neki kellett állnom.

Matchbox-méretre terveztem, az egyes szintek 40x40 cm-esek, 12 cm magas egy emelet. A nagyobb falapokat (1 cm vastag rétegelt lemez) méretre vágattam, azzal nem volt kedvem szöszölni, ráadásul úgysem tudok szabad kézzel, dekopírral olyan szép egyeneset vágni, még ha utána csiszolom, akkor sem lesz precíz, márpedig az fontos, különben csálé, ferde lesz, és elgurulhatnak az autók. A pedig nagy baj... :-)

Ezt is hajnalonként készítettem, csak még arra is kellett vigyázni, hogy Beni meg ne lássa. (Bár nem tiszta nálunk ez a Jézuskás dolog, mert azt meg látja, hogy másoknak mi vesszük, készítjük, csomagoljuk az ajándékot, na de akkor is ajándék, akár a Jézuskától, akár tőlem.) A levélben az is benne volt, hogy két emeletes legyen, legyen benne lift, benzinkút, autómosó és szerelőműhely. Nagy igények, nagy feladat... 

Először elkészítettem a natúr vázat. Igazából ez volt a nagy munka, rengeteget kellett vágni, csiszolni (a flexszel való csiszolást már nagyon megszerettem! :-D), méretre igazítani, fúrni... A kacskaringós feljárók természetesen kötelező tartozékai egy ilyen emeletes parkolónak (Beni akkor is imádja, amikor felmegyünk az igazi parkolóba), ezeket egy játékturiban vettem, a parkoló nélkül maradt feljárók ott szomorkodtak egy nagy kupis dobozban, én elhoztam Őket, Ők meg nagyon örültek. :-) A legnehezebb ezeknek a műanyag daraboknak a fához illesztése volt. Végül egy egész jó megoldást találtam ki, fűrészkoronggal vágtam mélyedést bele az 1 cm vastagságú fába, abba bele tudtam dugni a műanyagnak azt a részét, ami amúgy is erre lett kitalálva. Gondolom, az eredeti parkolón is volt valami luk, amibe ezt bele kellett tolni. Szóval jó pár hajnalnyi csörömpölés után elkészült a natúr váz:

parkolo_ps_01_1.jpg

Majd szétszereltem, és nekiláttam a festésnek. Mielőtt az egészet elkezdtem, Pinteresten inspirálódtam elég sokat, nagyjából megterveztem, hogy fog kinézni. Igyekeztem megfigyelni, hogy egyes darabok mitől néznek ki annnnnnyira de annnnnyira jól. Rájöttem, a sok apró részlet teszi különlegessé őket, így tudtam, a nagyja majd a díszítés lesz. Mármint az élvezetes nagyja, mert a munka nagyja már megvolt. :-)

Az alapszíneket fújtam Very Well akril festékspray-vel, majd akrilfestékkel (tubusossal és ecsettel is) felfestettem az útburkolati jeleket. Így nézett ki a dolog... :-) Alul a rekeszben látható az összes apró darabka, amiket egyenként vagdostam, igazítottam méretre, itt már festve.

parkolo_ps_02.jpg

És jöhetett a finálé: két hét szöszmötölés után december 24-én hajnalban, és még délelőtt - amíg Párom lefoglalta a Nagyfiút - pár óra alatt összeszereltem a megfestett darabokat, így hirtelen összeállt a kép, elkészült a Nagy Mű. :-)

Még pár apró részlet volt hátra, például vettem kresz-kártyákat, ezekből kivágtam a táblákat, és felragasztgattam a megfelelő helyekre. Így néz ki egyben:

parkolo_ps_03.jpg

Jöjjenek az izgalmas részletek (jobbról balra, fentről lefelé):

  • Szép nagy cégér :)
  • Benzinkút
  • Egészségügyi ellátó állomás
  • Autószerelő műhely (az autó felemelhető, alulról szerelhető)

parkolo_ps_04.jpg

  • Az autók használatba vették a parkolót :)
  • Kijárat
  • Helikopterleszálló
  • Nagytotál

parkolo_ps_05.jpg

  • Autómosó (teddy-hengerekből, a tetején a befőttes gumi leendő ékszíj, majd ha Apa elkészíti a forgóműveket...)
  • Az autó száguld lefelé (külön öröm, hogy tényleg nagyon jól gurulnak lefelé - jó meredek, jó a méret)
  • Lift üresen
  • Lift autóval (a sorompó azért van ott, hogy ne tudjon kigurulni, amikor épp a magasban van)

parkolo_ps_06.jpg

Sajnos vannak olyan részek, amik máig nem készültek el, de azért játszani így is lehet velük. Most egy ideig farsangi jelmezeket készítek, meg varrok pár dolgot, amik már régóta várnak, de majd ezek után, ha megjön az ihlet, folytatom még pár apró részlettel ezt is. 

Nem mondom, voltak részek, amiken rengeteget törtem a fejemet, és sajnos a működő elemek nem is sikerültek a legjobban... Ezt majd Párom befejezi, meg is állapodtunk, hogy úgy általában én vagyok felelős a szerkezetért, Ő meg a működésért (ha már egyszer karbantartó a munkája...). Így volt ez a matatófalnál és a játékkonyhánál is, én fúrtam-faragtam-festettem, Rá meg még vár egy kis munka, hogy elektromosítsa Őket (pl. a konyhába lámpa jön még). :-)

Szólj hozzá