2016. máj 18.

Batikmánia - szivárványosan

írta: Dortsa
Batikmánia - szivárványosan

Az első sikeres batikolást követte a második, most szivárvány színekben. Igazából az egész nagy batikolósdinak azért kezdtem neki ilyen hirtelen, mert szeretnék egy új kendőt. Na jó, szerettem volna.

Az álomkendőm ugyanis 40-45.000 körül van, szóval arról lemondtam. Nem tudom, miért, de beleszerettem a Baie Slings összes kendőjébe, de ez csak álom marad, egyelőre legalábbis... A Nagy Álom No2. pedig a szivárvány színű kendők voltak. (Vajon meglepő a blogom hátterét elnézegetve? :-D) Ezek újonnan még mindig jóval többek, mint amennyit egy kendőért nyugodt szívvel adnék, szóval alternatív megoldást kellett keresnem. És akkor találtam (na hol? igen....) a pinteresten egy gyönyörű batikolt kendőt, szivárvány színben, és azt mondtam: Ezt én is meg tudom csinálni! A poszt egy méregdrága hidegen használható festéket ajánlott, de gondoltam, nem árt, ha kipróbálom, hátha az olcsó, magyar is beválik, és lám.... :)

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_08.JPG

Hogy ne a drága kendő vesszen, ha esetleg nem sikerülne, először kipróbáltam a múltkori darabokon, az itthon meglévő színekkel, másodszorra pedig beruháztam szivárvány-színekre is! A tepsiben színezésre vár egy póló mandala-mintára kötözve, és egy mei tai body-ja spirálba tekerve:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_01.JPG

A másik tepsin a másik body ívesen csíkosra kötözve:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_02.JPG

Még a tepsiben, már színezve és kisütve:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_03.JPG

A pólót nem terveztem ennyire szögletesre, inkább "káró" alakokat képzeltem el, de így sikerült. Így néz ki kibontva:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_06.JPG

A mei tai alapok viszont csodásra sikerültek:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_04.JPG

A maradék festékből (jó sok maradt...) pedig egy ágynemű készült, mármint ahhoz anyag:

2016-05-18_batikmania_szivarvanyos_08.JPG

Majd kell még hozzá egy réteg, és párnának valót is kell varrni és batikolni. Már alig várom, hogy erre is sor kerüljön! :-)

Szólj hozzá

textilfestés pólófestés babahordozó mei tai batikolás batik ruhafestés Dortsa batikfestés