2017. nov 10.

A második prototípus

írta: Dortsa
A második prototípus

Nagy öröm volt, mikor elkészült a második prototípus! Sokáig tartott a Hordozóházban a tesztelés, aztán a visszajelzés sem jött rögtön, majd mire elmentem érte, az is volt vagy egy hónap. Ezután kezdtük megbeszélni a találkozót egy varrónő ismerősömmel, aki bicajos táskákat varr (tehát van tapasztalata terhelésből), hogy segítsen abban, hogyan is nem fog leszakadni a hurcim a baba alatt. Na ez is eltartott egy hónapig, de innentől már ment minden, mint a karikacsapás, talán két hét alatt sikerült is elkészülnöm az újabb prototípussal, ami most a Hordozóházban van, és nagyon izgatottan várja, hogy teszteljék! :-)

A legmegrázóbb visszajelzés az első után az volt, hogy nem szépek a varrások... Hát tényleg nem. Ez azért volt megrázó, mert azt tudom, hogy ha azt mondják: "Túl merev a derékpánt", azon hogyan kell változtatni. Meg is tettem, ebben sokkal puhább, jobban alkalmazkodik a test görbületeihez. Na de hogy nem varrok szépen??? Hogyan varrjak szebben, ha eddig nem sikerült megtanulnom, 15 év alatt??? Kaptam is tanácsokat, hogy varrjak papíron, amire egyenes vonalakat nyomtattam, addig, míg tökéletes nem lesz. Aztán a fentebb említett varrónő, Kati javasolta, hogy textilen próbálkozzak. Ez már egy fokkal csábítóbb gondolat, úgyhogy ebbe bele is kezdtem. Az eredményt majd mutatom, ha mondjuk már 2-3 hétnyi egyenesvarrás-gyakorlás lesz a hátam mögött. :)

Most inkább bemutatom, milyen is lett az a bizonyos második prototípus. Ilyen:

dsc04754_atmeretezve.JPG

(A tesztalany sajnos nem élvezte annyira a próbát, de éppen csak kész lett, és már vittem is, így muszáj volt akkor fotózni.)

Ilyen kiterítve:

dsc04738_atmeretezve.JPG

Sok a változtatás az előzőhöz képest, egy párról beszámolok.

Egyrészt majdnem mindent a vastag cérnával varrtam, pár helyen kivétellel, ahol éppen nem praktikus, hogy vastag cérna látszik. Katitól azt is megtudtam ugyanis, hogy a háztartási gépemmel is tudok vastag cérnával varrni! Hihetetlen! :-D Mint már írtam, a varrás nem tökéletes, de érzem, hogy azáltal, hogy "rám szóltak", már jobb lesz, mert eddig nem is figyeltem rá oda. Mindig csak magunknak varrtam, és úgy voltam vele, hogy legyen meg a funkció, a kinézet csak másodlagos. Szóval már azzal, hogy rámutattak, én meg figyelek rá, nagyot léptem előre. Hátha még gyakorolni is fogok sokat, sokat, sokat, sokat....... :)
A vállpántra a heveder helyett egy (a hordozó anyagából készült) pántot varrtam  hosszában, négy "bújtatóval", amibe a kapucni zsinórját is be lehet akasztani, meg a mellkasnál össze lehet húzni - ehhez készült egy céleszköz is, íme:
dsc04759_atmeretezve.JPG
Kicsit közelebbről: patenttal rögzíthető a megfelelő magasságban lévő bújtatóba, a szemközti oldalon áthúzva majd visszahajtva pedig összetépőzárazható. A kapucni gumiján a zsinórfeszítő áthúzható a bújtatón, a feszítővel pedig beállítható az alvócsuklya szorossága.
dsc04770_atmeretezve.JPG
Az alvócsuklya... na ezen sokat gondolkodtam. Három fontos szempont volt:
- azt szerettem volna elérni, hogy ha elalszik a Ded, ne kelljen utólag patentolgatni
- nem akartam a legtetejére varrni, mert ha egy alvó babának kilóg a keze, akkor a csuklya felkötés után elszorítaná a kezét, ezért szerettem volna lejjebb rávarrni, így van lehetőség "kikerülni" a Baba karját.
- és végül: a dizájn - ki kellett találnom, hogy hogyan lehetne úgy rávarrni, hogy az ne zavarja a mintát.
dsc04742_atmeretezve.JPG
Végül, hosszas fejtörés után megvilágosodtam ezen a téren. Egy zseb! A body teteje ketté nyílik, és bele lehet hajtogatni a csuklyát. A Manducánál hasonló megoldást láthatunk, azzal a különbséggel, hogy azon a body legtetejére van varrva a kapucni (ezt akartam én elkerülni), az enyémen viszont a zseb aljába. Micsoda egyszerű, de nagyszerű megoldás! A zseb teteje patenttal összezárható, így:
dsc04745_atmeretezve.JPG
De már előre tudom, hogy a következő prototípusnál mélyebb zsebet varrok, mert nagyon duci lett, amikor behajtogattam. Itt látszik, milyen duci:
dsc04763_atmeretezve.JPG
Mondjuk ez meg segít a (kisebb) baba fejének a tartásában, szóval annyira így sem rossz..... Csak épp nem is jó, mert a patentokat könnyen szétpattintja a feszülés. Szóval mélyebb zseb kell.
Egyébként maga a hordozó szerintem nagyon kényelmes lett, nekem is az volt, és a 15 hós tesztalanyom is jól érezte magát benne, de látszik, hogy ez a méret Neki lassan már kicsi lesz. Ahogy a Hordozóháztól kapott válaszban is benne volt, ez a méret és forma megfelelően simul egy pár hónapos babára, vagyis baby tai méret. De ez azt is jelenti egyben, hogy nem igazán lesz jó már egy másfél évesnek. De nem lehet mindent egyszerre, ugye? :-)
Szólj hozzá

babahordozó mei tai